امروزه راههای مختلف زیادی برای بالا بردن تعداد بازدید از یک وبسایت
وجود دارد. متأسفانه اغلب این راهها هزینه بسیار زیادی دارند. اگر به
تازگی با اینترنت آشنا شدهاید و یا اطلاعات فنی کافی در زمینه این متدهای
گرانقیمت ندارید، مجبور خواهید بود که صدها هزار تومان هزینه کنید!
اما راه دیگری نیز برای بالا بردن تعداد بازدید از یک سایت وجود دارد که علاوه بر کارآیی بالا، کاملاً رایگان است.
جیسون پوتاش کارشناس و مخترع نرم افزار و دوره آموزشی در زمینه بازاریابی از طریق مقالات، بازاریابی مقالهای را به درخت فرسوده شکوهمندی با هزاران شاخ و برگ تشبیه می کند که نور خورشید را برای تغذیه تنه و ریشههای خود جمعآوری می کند. مقالههای شما هم این توانایی را دارند که همانند یک خورشید یا یک منبع تغذیه کننده باشند؛ چون یک مقاله به تنهایی میتواند از طریق خبرنامه، مجله الکترونیک، دفتر راهنما یا انجمن های اینترنتی خوانده شود و خودبهخود به طور گستردهای همانند یک ویروس، بین میلیونها نفر نفوذ کند.
ارائه مقاله به وب سایتها، مجلات الکترونیکی و دیگر جایگاههای تبادل نظر اینترنتی یا فروم ها تقریباً از زمانی که اینترنت تبدیل به یک جامعه پر رونق تجاری شد، درآمدی را برای تجارتهای کوچک ایجاد کرده است.
زمانی که مقالهای با کیفیت بالا را به یک وب سایت ارائه میکنید تا نیازهای مشتریان بالقوه را تأمین کند معمولاً این مقاله، “منتشر” میشود و یا به خبرنامه سایت، وبلاگ یا دیگر وسایل ارتباطی معمولی اضافه میشود. با استفاده از این روش، مقالهها به ندرت چاپ میشوند. خوشبختانه انتشار مقاله به صورت آنلاین بسیار سریعتر از انتشار از طریق چاپ میباشد و روشی تقریباً فوری است.
البته بازاریابی مقالهای به جز مطلع ساختن خوانندگان از تخصص شما، مزیتهای قابل توجه دیگری هم دارد که اساسی ترین آنها این است که موجب ارتقاء جایگاه شما در موتورهای جستجو میشود. به این صورت که موتورهای جستجو، کیفیت و ارتباط وب سایت شما را براساس تعداد وب سایتهای دیگر که با وب سایت شما لینک شده است تعیین می کنند. این امر شبیه به سیستم رأیگیری است. اگر صرفاً بهجای داشتن پنج رأی (به این صورت است که اگر پنج وب سایت دیگر نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشند و در سایت خود در مورد شما صحبت کنند) ۳۰۰ رأی داشته باشید (۳۰۰ وب سایت دیگر به سایت شما لینک شده است چون آنها مقاله شما را در صفحه خبر نامه ثبت کرده اند) جایگاه شما در موتورهای جستجو ناگهان ترقی خواهد کرد. هرگاه کسی محصولات و خدماتی را درحرفه و زمینه تخصصی شما جستجو کند وب سایت شما بالاتر از دیگر رقبا که بازاریابی مقالهای را انجام ندادهاند نمایان خواهد شد.
وقتی که صاحبان تجارتهای کوچک میخواهند بلافاصله بازاریابی مقالهای
را به فروش محصول تبدیل کنند، میتوانند به راحتی لیست وسیعی را برای
فروشهای آتی به وجود آورند.
اگر هنوز محصولی برای فروش ندارید باز هم میتوانید به وسیله ایجاد یک لیست
و پیشنهاد خدمات مشاورهای، یک سری حق اشتراک بر اساس تخصصتان یا نتیجه
دانش دیگران و از طریق بازاریابی مقالهای ارائه کنید.
میتوان گفت که بازاریابی مقالهای بدون توجه به شیوه کسب و کار شما ، حتی اگر به صرف ایجاد علاقه برای عضویت در یک گروه یا کلوپ سرگرمی (به صورت آنلاین یا آفلاین) باشد، باز هم نتیجه بخش است.
بهترین کاربرد بازاریابی مقالهای جذب مشتریان بالقوه به وب سایت خود برای کسب اطلاعات بیشتر است که این اطلاعات به صورت یک گزارش رایگان، یک دوره آموزشی کوتاه مدت، یک صفحه اطلاعات، یک فهرست یا دیگر موارد رایگان، خواننده مقالات را به خریدار تبدیل میکند. بازاریابی مقالهای یک روش دو مرحلهای کلاسیک است.
اما شما بایستی بازاریابی مقالهای و اطلاعات رایگان را در کنار عبارات
جذاب و متقاعدکننده فروش در یک وبسایت قرار دهید که خوانندگان را برای
خرید متقاعد کند. لینک صفحات فروش خود را در صفحات اطلاعات رایگان خود قرار
دهید که خوانندگان بتوانند بر روی آن کلیک کنند و خرید خود را انجام دهند.
به این صورت است که در نهایت، مقالات تبدیل به درآمد میشوند.
اگر بیش از چند ماه است که کسب و کار خود را راهاندازی کردهاید،
توانایی این را دارید که در حرفه خود متخصص باشید. در واقع بیشتر از چیزی
که تصورش را میکنید میدانید!
برای شروع و توسعه مقالههای تخصصیتان، به مشتریان و مراجعین خود به خوبی توجه کنید.
– چالشها، فرصتها و علایق آنها چیست؟
– چه مسائل و مشکلاتی باعث اضطراب و نگرانیهای آنها میشود؟
– به چه چیزهایی پاسخ می دهند؟